
Digitális Témahét programjai
2017-03-28
A Digitális Témahét fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. A program fontos törekvése, hogy a digitális kompetenciafejlesztés az informatika órán túl kiterjedjen más tantárgyakra is. A részt vevő pedagógusok és diákok változatos és kreatív iskolai projektek keretében fejleszthetik képességeiket technológiával támogatott tanulás során.
Digitális témahét programjai (április 3-7.)
április 3. (hétfő)
|
Hackerek a biztonságról
Kötetlen beszélgetés etikus hackerrel kütyükről, internetről, biztonságról, sérülékenységekről, ahol a diákok feltehetik az olyan kérdéseket, hogy ki figyel meg kit, mi történik az adataikkal, hogyan dolgoznak a hackerek, miért nem ingyenesek valójában az “ingyenes” szolgáltatások és miért is nincsenek biztonságban a felhasználók.
|
129. terem 7.c és minden érdeklődő Felelős: Halasné Dávid Irén |
április 4. (kedd)
|
Robotika, kódolás kicsiknek
Interaktív foglalkozás az ELTE TÓK robotika játszóházában. A gyerekek megismerkedhetnek ötféle robottal és programozhatják is őket. |
2.b Felelős: Szaniszlóné Rada Anikó |
április 5. (szerda) |
3D animáció oktatás
A gyermekek betekintést kapnak a 3D animálás alapjaiba, különböző animációs technikákba, valamint a foglalkozás végére elkészíthetik saját 3D animációjukat is. Témák: Dimenziók – A kerület-, terület- és térfogat
|
235. terem 4.d Felelős: Szaniszlóné Rada Anikó
219. terem 7.b Felelős: Kóbor András |
április 5. (szerda)
|
Mobilok és egyéb kütyük
|
7.d |
április 6. (csütörtök)
|
HelloWorld
Te is lehetsz programozó!
Sokan azt hiszik, hogy a programozás rendkívül összetett tudomány, amely csak matekzseniknek és számítógépguruknak való. Ez nem igaz, valójában bárki megtanulhatja a programozás alapjait, akár egy délután alatt összeállítva a saját számítógépes játékát. Varázslat ez, az elme csodája, amely képes a semmiből egy működő és létező, mások által megtapasztalható világot teremteni.
|
129. terem 7.d – 8.d oszt. Felelős: Halasné Dávid Irén |
Ezen a héten kerül bemutatásra 3D nyomtatóval készült társasjátékunk. (honlapunkról is lehet róla tájékozódni >>)
A CraftUnique Kft. a Digitális Témahét keretében meghívásos társpályázatot hirdetett, amelyben 15 iskola számára 1 hónapos használatra egy 3D nyomtatót juttatott el nagy örömünkre a mi iskolánkba is.
A legjobban teljesítő 5 intézmény meg is tarthatja az eszközt, amennyiben egy társasjátékot alkot a CraftBot Plus 3D nyomtatóval, ami fontos, hogy a társasjáték olyan legyen, ami:
– egyedi
– kedvet csinál a diákok számára az adott tantárgyhoz/tantárgyakhoz
– 4 vagy annál több játékos játszhatja egyszerre
– legalább 25%-ban 3D nyomtatóval készült
A projektben a 4. d és 5.d osztályos informatika tagozatos tanulók vesznek részt.
Felelős: Szaniszlóné Rada Anikó