Kirándulás Keszthelyen

5k

Szerző: admint

2013-06-30

Iskolánk két osztálya egy hetet tölthetett el Keszthelyen a Balatoni Múzeumban 2013. június 3-7-ig. Intézményünk együttműködési szerződést kötött a múzeum vezetőivel, melynek keretében a 3.c és 7.i osztályok részt vehettek a TÁMOP -3.2.8. B-12/1-2012-004 kódszámú „Rajongók Balatoni Múzeuma” című projektben. A harmadikosok a Balaton flórájával-faunájával ismerkedhettek meg közelebbről, míg a hetedikesek középkori lovagkiképzésben részesülhettek.

………..

A következőkben Harada Richárd 7.i osztályos tanuló élménybeszámolóját olvashatják, néhány életképet láthatnak a tábor életéből.

………….

A keszthelyi tábor

…………..

Az osztállyal egyhetes középkori táborba mentünk Keszthelyre. Nap, mint nap érdekes programon vettünk részt.

1. nap: Miután elfoglaltuk a szobánkat, egyből elmentünk a Balaton Múzeumba, ahol agyagból edényeket készítettünk. Ezután különböző növényekből, fűszerekből ételeket kellett kevernünk. Pihenésképpen a nap végén lementünk a Balaton partra.

2. nap: Reggeli után a Festetics kastély parkjában sétáltunk, majd megnéztük a vadászati és a vasútmodell kiállítást. Utána a keszthelyi sétálóutcán töltöttünk egy órát. Volt ott egy nagyon jó pékség, ahonnan finom illatok terjedtek felénk. Ebéd után visszamentünk a Balaton Múzeumba, ott számítógépen megterveztük a Rezi-vár háromdimenziós makettjét. A nap végét ismét a Balaton partján töltöttük.

3. nap: A nap nagy részében készülődtünk a pénteki lovagi tornára. A csapatok elkészítették saját pajzsukat, címerüket. Délután sétahajózni mentünk.

4. nap: Megnéztük a Marcipán Múzeumot, ahol sok érdekes figura, építmény volt kiállítva. Ebéd után elkészítettük a fegyvereket, és a jelmezeket a pénteki nagy napra.

5. nap: Elbúcsúztunk a szállástól, és elindultunk busszal a Rezi-várhoz. Egy kis gyaloglás után felértünk a várba. Először íjászbemutatón vettünk részt, utána mindenki felvette a jelmezét és a fegyvereit, majd kezdődött a játék. A lovagi torna abból állt, hogy mindenki magára kötött egy lufit, majd kettesével kiálltak, és ki kellett durrantani egymás lufiját karddal, vagy fejszével. Először a fejszések kezdtek, amiben Bende nyert. Utána a kardvívás kezdődött el, amit Anna nyert meg. A lovagi kor divatbemutatóján Balázs győzött. Ebédre sült malacot, puliszkát, párolt lilakáposztát, és rizst ettünk. Ezután minden nyertes megkapta a díját, és elégedetten, de fáradtan visszasétáltunk a buszhoz.

Ez idáig ez volt a leghosszabb, de egyben legtartalmasabb osztálykirándulásunk.