Digitális témahét volt iskolánkban

Digitális témahét

Szerző: admint

2018-04-15

A Digitális Témahét fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. A program fontos törekvése, hogy a digitális kompetenciafejlesztés az informatika órán túl kiterjedjen más tantárgyakra is. A részt vevő pedagógusok és diákok változatos és kreatív iskolai projektek keretében fejleszthetik képességeiket technológiával támogatott tanulás során.

Digitális témahét programjai
(április 09-13.)

Április 10. (kedd)
kb. 08.00-16.00

Külső helyszín:

RepTár  Szolnoki Repülőmúzeum

RepTár – Szolnoki Repülőmúzeum

A RepTár, Szolnok város repülőmúzeuma, egyedülálló repüléstörténeti kiállítóhely Kelet-Európában.

A múzeum több mint 4 500 m2 fedett kiállítóterével, és mintegy 60 000 m2 alapterületével már mérete okán is figyelemre tarthat számot. A múzeum több, mint egy nagy repülőgép emlékpark. Az itt található nyugdíjazott és restaurált gépek mellett ugyanis megannyi interaktív eszköz kínál különleges élményt a látogatóknak.

A RepTár nem csak kiállítóhely, de élményeket és szórakozást kínáló tematikus park is, amely a repülés szerelmesei mellett remek kikapcsolódást kínál családoknak, baráti társaságoknak.

4.a  11 fő

3. b

4. a

Felelős: Szaniszlóné Rada Anikó

Ügyesedni online játéktérEzen a héten került kipróbálásra korlátlanul az Ügyesedni online játéktér! Az alap- és részképességek fejlesztéséhez készült online játéktér új és egyedülálló a piacon. A játékok használatával gyerekek egyre bátrabbak és motiváltabbak lesznek, mivel folyamatosan pozitív megerősítést kapnak a játék során. Kiváló segítség memóriafejlesztésre, matematikai alapfeladatok gyakorlására egyénileg, de akár csoportosan is, sőt diagnosztikai előszűrésre is használható. A játék figyeli, hogy mely területeken történt fejlődés, és egyre nehezedő feladatokon keresztül szinte észrevétlenül, játékosan tanulnak a gyermekek.

A kapott kódok segítségével próbálhattuk ki az online felületeket.

2-6. osztályig.

BESZÁMOLÓK:

Április 10-én tanulmányi kirándulás keretében elmentünk a szolnoki repülőmúzeumba, ahol nem kevés repülővel “ismerkedtünk” meg.

Reggel az iskolából indultunk egy külön busszal. Az út hosszú volt, de nem unalmas, mivel út közben láttunk őzeket és szarvasokat valamint néhány traktort is, amint a mezőn bóklásztak. Amikor végre megérkezünk, mindenki ámulva nézett körül a sok régi repülő láttán. Nem is csoda, hiszen ilyen hatalmas rozsdás gépeket nem látni mindennap (főleg az égen). Először körbementünk és meghallgattuk a repülőkről szóló rövid ismertetőt, ami igen érdekes volt. Az előadáson elmesélték, hogy mire használták régen ezeket a gépeket, mi volt a feladatuk és hol találták meg őket; volt olyan repülő, melyet víz alól kellett kihúzni. Megnéztük a mini repülős maketteket, amik még mozogtak is, de láttuk megépítve a múzeum pontos mását is, valamint régi repülő motor roncsokat is.
4D-s moziAztán felmentünk a második emeletre, és megtekinthettük a 4D-s mozit. Nagyon érdekes és élethű volt! Mozogtak a székek és egy különleges szemüveggel körül tudtunk nézni. Minden egészen olyan volt, mintha mi magunk is ott lettünk volna a pilótafülkében vagy mi zuhantunk volna, mintha ejtőernyővel ugrottunk volna ki egy repülőből. Amikor mindenki kiszállt, néhányan a repülő szimulátort próbálták ki. Közben a csoport másik fele ki ment az udvarra, ahol le lehetett fényképezni a repülőket, ki lehetett próbálni az akadálypályát, aki pedig ezeket már megtette, az pedig ment a játszótérre. Fél kettő előtt öt perccel összegyűltünk, (még egyszer megtekintettük a vécében kihelyezett fogkefe automatát) és útra keltünk hazafelé.

Azt hiszem, senki nem bánta meg, hogy eljött velünk.

Sok érdekes dolgot láttunk és jól szórakoztunk!

Tirpák Mária 5.d

A digitális témahét alkalmából Szolnokra a RepTár múzeumba mentünk. Itt rengeteg repülőgépet és helikoptert láttunk. A múzeumról annyit, hogy a RepTárban elhelyezett gyűjteményt a Hadtörténeti Intézet és Múzeum szakembereinek segítségével állították össze.

A kiállított tárgyak között muzeális értékű hadirepülőgépek, helikopterek, haditechnikai eszközök épp úgy megtalálhatók, mint a hajtómű modellek, hazai repüléstörténet egyéb relikviái. A nemzetközileg is jegyzett katonai repülőgép gyűjtemény, melyet eddig a Szolnoki Repüléstörténeti Kiállítóhelyen látogathatott a közönség, új darabokkal kiegészülve a RepTárba költözött. A gyűjtemény nem csak kibővült és méltó helyezést kapott, de az átköltözéssel egész évben látogathatóvá vált.
Reptár - Szolnoki repülőmúzeum
Kedd reggel indultunk az iskolából külön busszal. Az út két órát vett igénybe. Amikor megérkeztünk egy kis idő múlva kezdődött is a körbevezetés és ismerkedés a helyszínnel. Miután az idegenvezető elmondott mindent, szabadjára engedtek minket.
Volt aki a játszótérre ment, volt aki katonai akadálypályára, vagy bentre megnézni a kisebb gépeket. Ezután a megszabott időre bent kellett lenni, mert kezdődött a 4D mozi. Először a csapat egyik, fele aztán a másik fele is kipróbálta. A 4D moziban kaptunk egy VR szemüveget és egy fejhallgatót, amit miután beültünk egy mozgó ülésbe fel is vehettünk. Ez után kezdődött a film.
Két nagyon izgalmas filmet vetítettek le nekünk. Ha mindenki végzett, aki akart ki próbálhatta egy kis pénzért a repülőgép szimulátort. Ha mindenki végzett mindennel ismét gyülekeztünk picit ettünk-ittunk és indultunk.

Nagyon jó kirándulás volt, remekül éreztük magunkat!

Szabó Rita 5.d

Képes beszámolók a galériában megtekinthetők >>