Digitális Témahét programjai

Digitális Témahét 2017 - Budaörsi 1. Számú Általános Iskola

Digitális Témahét programjai

Szerző: admint

2017-03-28

A Digitális Témahét fő célja a digitális pedagógia módszertanának népszerűsítése és elterjesztése a köznevelésben. A program fontos törekvése, hogy a digitális kompetenciafejlesztés az informatika órán túl kiterjedjen más tantárgyakra is. A részt vevő pedagógusok és diákok változatos és kreatív iskolai projektek keretében fejleszthetik képességeiket technológiával támogatott tanulás során.

 

Digitális témahét programjai (április 3-7.)

 

április 3. (hétfő)
kb.13.00-13.45

 

Hackerek a biztonságról

 

Kötetlen beszélgetés etikus hackerrel kütyükről, internetről, biztonságról, sérülékenységekről, ahol a diákok feltehetik az olyan kérdéseket, hogy ki figyel meg kit, mi történik az adataikkal, hogyan dolgoznak a hackerek, miért nem ingyenesek valójában az “ingyenes” szolgáltatások és miért is nincsenek biztonságban a felhasználók.

 

129. terem

7.c és minden érdeklődő

Felelős: Halasné Dávid Irén

április 4. (kedd)
kb.10.00-11.00

 

 

Külső helyszín:
ELTE Digitális Pedadógiai Tanszék

Robotika, kódolás kicsiknek

 

Interaktív foglalkozás az ELTE TÓK robotika játszóházában. A gyerekek megismerkedhetnek ötféle robottal és programozhatják is őket.
Csoportokban különféle robotpályákat kell teljesíteniük és megismerkedhetnek BeeBot-tal méhecske-robottal, a Constructa-Bot-tal, a teherautó-robottal, a szenzorokkal is rendelkező Pro-Bottal, a Csíkkövetőkkel és Arnolddal, a neveletlen robottal.

2.b

Felelős: Szaniszlóné Rada Anikó

április 5. (szerda)
11.00-12.30

3D animáció oktatás

 

A gyermekek betekintést kapnak a 3D animálás alapjaiba, különböző animációs technikákba, valamint a foglalkozás végére elkészíthetik saját 3D animációjukat is.

Témák:

Dimenziók – A kerület-, terület- és térfogat
fogalmának, számításának tapasztalati megközelítése 3D modellezéssel
Fénytan – Reflexió és refrakció a valóságban, és 3D animációval.

 

235. terem

4.d

Felelős: Szaniszlóné Rada Anikó

 

219. terem

7.b

Felelős: Kóbor András

április 5. (szerda)
11.00-12.30


Külső helyszín:
Marczibányi Téri Művelődési Központ

Marczi_emblema__cmyk_final_ill8_uj (1) [Converted]

Mobilok és egyéb kütyük


Napjaink kommunikációs eszközeivel kapcsolatos problémák és játékok vicces feldolgozása szórakoztató, interaktív, színházi előadás formájában.

7.d
Felelős: Halasné Dávid Irén

április 6. (csütörtök)
08.00-09.30

 

HelloWorld

 

Te is lehetsz programozó!

 

Sokan azt hiszik, hogy a programozás rendkívül összetett tudomány, amely csak matekzseniknek és számítógépguruknak való. Ez nem igaz, valójában bárki megtanulhatja a programozás alapjait, akár egy délután alatt összeállítva a saját számítógépes játékát. Varázslat ez, az elme csodája, amely képes a semmiből egy működő és létező, mások által megtapasztalható világot teremteni.

 

129. terem

7.d – 8.d oszt.

Felelős: Halasné Dávid Irén

Digitális TémahétEzen a héten kerül bemutatásra 3D nyomtatóval készült társasjátékunk. (honlapunkról is lehet róla tájékozódni >>)
A CraftUnique Kft. a Digitális Témahét keretében meghívásos társpályázatot hirdetett, amelyben 15 iskola számára 1 hónapos használatra egy 3D nyomtatót juttatott el nagy örömünkre a mi iskolánkba is.
A legjobban teljesítő 5 intézmény meg is tarthatja az eszközt, amennyiben egy társasjátékot alkot a CraftBot Plus 3D nyomtatóval, ami fontos, hogy a társasjáték olyan legyen, ami:

– egyedi
– kedvet csinál a diákok számára az adott tantárgyhoz/tantárgyakhoz
– 4 vagy annál több játékos játszhatja egyszerre
– legalább 25%-ban 3D nyomtatóval készült

A projektben a 4. d és  5.d osztályos informatika tagozatos tanulók vesznek részt.

 

Felelős: Szaniszlóné Rada Anikó

Hozzászólás

HÍREK