A Budaörsi 1. Számú Általános Iskolában az informatika tagozat idén ünnepli 20. “születésnapját”.

ferrai museum1

Szerző: admint

2017-10-09

Ebből az alkalomból a szokásos szakmai kirándulásoknál egy nagyobb, különlegesebb tanulmányi úton vettünk részt. 4 napot Olaszországban töltöttünk.

1. nap: Budapest-Trieszt-Santa Maria di Sala

Kora reggel indultunk Szlovénián keresztül Olaszországba. Folyamatos utazás után- rövid pihenőkkel- délután rövid városnézés volt az ország egyik legjelentősebb kikötővárosában, Triesztben, majd utazunk a szállásra. Vacsora után kipihentük az utazás fáradalmait.

2. nap: Padova-Ferrara-Bologna-Rimini

Reggeli után, indultunk Szent Antal városában, Padovában. Belvárosi séta a legfontosabb látnivalóit (Prato della Valle, Bazilika, Egyetem, Pedrocchi, Piazza delle Erbe e Frutta), tekintettük meg.

Majd Ferrara városában tettünk egy rövid látogatást. Ferrara egyike annak a számos művészeti városnak, melyeket a” Pó völgye fővárosai” néven tartanak számon. Ferrara érseki székhely és egyetemi város. A vizes árokkal körülölelt várkastély és a Dóm tér nevezetességeink megtekintése után továbbutaztunk Bolognába. Emilia-Romagna fővárosába.

Sétáltunk a jellegzetes vörös téglaépületekkel, árkádos utcákkal tagolt városközpontban (Piazza Maggiore, Asinelli torony), Az esti órákban érkeztünk Riminibe, a szállodába, amely a nagy örömünkre a tengerparton helyezkedett el. A tartalmas nap után jól esett a finom vacsora.

3. nap: Maranello (Ferrari Múzeum)

Reggeli után következett a legjobban várt program, látogatást tettünk a híres Ferrari múzeumban, Maranello városában. A múzeumba belépve az első állomás természetesen a shop volt, ahol egyből ki is élhetik magukat. Könyvek, órák, modellek, gyakorlatilag minden volt, ami a Ferrarihoz köthető. Ezután pedig következtek végre a négykerekű csodák! Egy 1947-es autó fogadott minket a kiállítás bejáratánál.

Modern típusok is szerepeltek a múzeum repertoárjában. Hihetetlen gépcsodák és relikviák ragyogtak körös-körül. Csak úgy szívtuk magunkba az érzést. Csoda volt!

Kora délutánra visszaértünk Riminibe, ahol a bátrabbak megmártóztak a tengerbe. Ez is egy szuper nap volt.

4. nap: Rimini-Budapest

Korán keltünk, csomagolás és reggeli után hazaindultunk. A 900 km-es úton, volt időnk ezt a rengeteg élményt átgondolni.